OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA
OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA
Szanowni Państwo
Wykonując obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust.1 ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO / ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
informujemy, że:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Centrum Administracyjne Pieczy Zastępczej z siedzibą w Łodzi, przy ul. Małachowskiego 74 reprezentowane przez Dyrektora.
Z Centrum można się skontaktować w następujący sposób:
listownie: Łódź, 90-160 ul. Małachowskiego 74
email:sekretariat@capz.lodz.pl
telefonicznie: 42 208 88 31
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mailem na adres: iod@capz.lodz.pl
Do IOD w CAPZ należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez CAPZ, w tym sprawy dotyczące realizacji praw w zakresie dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, czy sprzeciwu na ich przetwarzanie.
Do kompetencji Inspektora Ochrony Danych CAPZ nie należy natomiast załatwianie innych spraw, jak np. udzielania porad, rozpatrywanie skarg.
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu:
• wypełniania obowiązków Administratora wynikających z przepisu prawa - art. 6 ust.1 lit. c w/w Rozporządzenia,
• realizacji umów zawartych z kontrahentami - art. 6 ust.1 lit. b w/w Rozporządzenia,
• w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są jedynie
na podstawie wcześniej wyrażonej zgody, w zakresie i celu określonym w treści zgody - art. 6 ust. 1 lit. a w/w Rozporządzenia.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, gdy odbywa się na podstawie wyrażonej zgody. W sytuacji, kiedy przesłankę przetwarzania danych stanowi przepis prawa, podanie danych osobowych jest obowiązkowe.
Państwa dane osobowe przetwarzane są zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym m.in. z:
Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy,
Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
Ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
Ustawa z dnia 12 marca 2014 r. o pomocy społecznej
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego.
Odbiorcami do których mogą być przekazane Państwa dane osobowych będą strony i uczestnicy postępowań lub organy właściwe do załatwienia sprawy na mocy przepisów prawa.
Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi CAPZ zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych.
Odbiorcą Państwa danych osobowych będą podmioty przetwarzające, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych oraz podmioty uprawnione
m. in. właściwy Sąd Rejonowy, właściwy Ośrodek Pomocy Społecznej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Policja, Prokuratura, placówki oświatowe, ZUS.
Państwa dane osobowe będą przechowywane do chwili załatwienia sprawy, w związku z którą zostały one zebrane a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony w tych przepisach.
Państwa dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu, czy automatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego
z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Administratora narusza przepisy Rozporządzenia RODO.